advertise

اثرات دمای بالا

تمام لاستیک ها در دمای بالا در معرض خراب شدن هستند. تغییر حجم و حد فشردگی هر دو تا حد زیادی تحت تأثیر گرما هستند. سختی به شیوه ای نسبتاً پیچیده تحت تأثیر قرار می گیرد. اولین اثر افزایش دما نرم شدن ترکیب است. این یک تغییر فیزیکی است و با کاهش دما معکوس می شود. با این حال، باید در کاربردهای فشار بالا در نظر گرفته شود، زیرا ترکیبی که به اندازه کافی سخت است تا در دمای اتاق در برابر اکستروژن مقاومت کند، ممکن است به دلیل این اثر نرم کنندگی، با افزایش دما، شروع به جریان و اکسترود از طریق شکاف ترخیص کند.

با افزایش زمان در دماهای بالا، تغییرات شیمیایی به آرامی رخ می دهد. اینها معمولاً باعث افزایش سختی، همراه با تغییرات حجم و حد فشردگی همانطور که در بالا ذکر شد، می شوند. تغییرات در استحکام کششی و افزایش طول نیز دخیل است. این تغییرات به دلیل ماهیت شیمیایی، برگشت پذیر نیستند.

پارکر در هنگام تنظیم محدوده دمای عملیاتی عمومی برای ترکیبات آب بند، محدوده دمایی واقعی را با ضریب ایمنی اعمال کرده است. حداکثر دمای توصیه شده برای یک ترکیب بر اساس خدمات عملکردی بلند مدت است. اگر به طور مداوم تحت این دما قرار گیرد، باید به مدت ۱۰۰۰ ساعت بدرستی عمل کند. زمان در دمای کمتر از حداکثر باعث افزایش طول عمر می شود. به طور مشابه، دمای بالاتر آن را کاهش می دهد.

محدودیت‌های دمایی

محدودیت های دمای بالا که به ترکیبات در شکل زیر اختصاص داده شده است، تخمین های محافظه کارانه ای از حداکثر دما برای ۱۰۰۰ ساعت سرویس مداوم در محیطی است که ترکیبات اغلب برای آب بندی استفاده می شوند. از آنجایی که حد بالا برای هر ترکیب با محیط متفاوت است، حد دمای بالا برای بسیاری از ترکیبات به‌جای یک رقم منفرد، به‌عنوان یک محدوده نشان داده می‌شود. این محدوده ممکن است در مایعات غیر معمول کاهش یا افزایش یابد. از آنجایی که برخی از سیالات در دمایی کمتر از حداکثر دمای الاستومر تجزیه می‌شوند، محدودیت‌های دمایی سیال و آب بند باید در تعیین حدود یک سیستم در نظر گرفته شود.


آسیا اورینگ

جهت دریافت راهنمای مقاومت شیمیایی کلیک کنید.

محصولات آسیا اورینگ
مقالات اسیا اورینگ
HNBR یا NBR

HNBR یا NBR

HNBR و NBR دو نوع لاستیک مهندسی هستند که به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی خاص خود، در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارند.

اورینگ سیلیکون

اورینگ سیلیکون

اورینگ سیلیکونی یک حلقه لاستیکی کوچک و معمولاً گرد است که از جنس سیلیکون ساخته شده است. این حلقه‌ها به دلیل خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی، برای آب‌بندی و ایجاد یک اتصال محکم بین قطعات مختلف استفاده می‌شوند.

وایتون FPM یا FKM

وایتون FPM یا FKM

وایتون (FPM یا FKM) یک نوع لاستیک مصنوعی بسیار مقاوم در برابر حرارت، مواد شیمیایی و فشار است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

عوامل محیطی عملیاتی حیاتی

عوامل محیطی عملیاتی حیاتی

به مرور زمان، گرمای بیش از حد مواد اورینگ را از نظر فیزیکی و/یا شیمیایی تخریب می‌کند، که ممکن است باعث عدم عملکرد آنها شود. گرمای بیش از حد معروف است که باعث متورم شدن و سخت شدن مواد اورینگ می شود و یک مجموعه فشرده سازی دائمی (تغییر شکل) در گلند ایجاد می کند.

حلقه های O-ring و آب بند لاستیکی، سازگاری با مایعات روان کننده

حلقه های O-ring و آب بند لاستیکی، سازگاری با مایعات روان کننده

واشرهای صنعتی و O-ring از عناصر ضروری بسیاری از دستگاه های مکانیکی هستند. کارآمدی کامل آنها برای حفظ عملکرد مکانیسم سینماتیکی که در آن قرار دارند ضروری است، اما آیا ما از سازگاری آنها با سیالاتی که رهگیری می کنند مطمئن هستیم؟ خطرات تغییر در خواص مکانیکی آنها به دلیل ناسازگاری شیمیایی با روغن های مصنوعی چیست؟ چگونه خواص ساختاری در طول تماس در عملیات تغییر می کند؟

نمودار محدوده دمایی مواد اورینگ

نمودار محدوده دمایی مواد اورینگ

به عنوان یک مهندس، اهمیت انتخاب آب بند مناسب برای کاربرد خاص خود را درک می کنید. با این حال، فرآیند
انتخاب می تواند چالش برانگیز باشد و گزینه ها و فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید.
یکی از راههای سادهسازی این فرآیند این است که ابتدا محدوده دما را در نظر بگیرید.

چگونه از تخریب اورینگ خود توسط عوامل محیطی جلوگیری کنیم؟

چگونه از تخریب اورینگ خود توسط عوامل محیطی جلوگیری کنیم؟

محیط نقش عمده ای در عملکرد O-Ring های الستیکی دارد. هر حلقه O-Ring با مواد، سختی و شکل خاصی طراحی
شده است تا با برنامه کاربردی سازگاری داشته باشد. برخی از کاربردها ممکن است شامل گرمای شدید باشد، در حالی
که برخی دیگر ممکن است نیاز به قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن داشته باشند که یک حلقه O-Ring باید
قادر به رسیدگی باشد.

اثرات دمای بالا

اثرات دمای بالا

تمام الستیک ها در دمای باال در معرض خراب شدن هستند. تغییر حجم و حد فشردگی هر دو تا حد زیادی تحت
تأثیر گرما هستند. سختی به شیوه ای نسبتاً پیچیده تحت تأثیر قرار می گیرد. اولین اثر افزایش دما نرم شدن ترکیب
است. این یک تغییر فیزیکی است و با کاهش دما معکوس می شود.

چگونه آب و هوا بر حلقه های O-Ring تاثیر می گذارد؟

چگونه آب و هوا بر حلقه های O-Ring تاثیر می گذارد؟

شرایط محیطی نقش حیاتی در اثربخشی O-Ring ها و الاستومرهایی که اورینگ ها را تشکیل می دهند ایفا می کند. این حلقه‌های لاستیکی بادوام هستند و برای اکثر محیط‌ها مناسب هستند، اما اثرات باران، دما، یخ، ازن و نور UV همگی عواملی هستند که می‌توانند بر عملکرد O-Ring شما تأثیر بگذارند.

آنچه شما باید در مورد چگونگی تأثیر محیط بر روی آب بندهای الستیکی بدانید.

آنچه شما باید در مورد چگونگی تأثیر محیط بر روی آب بندهای الستیکی بدانید.

عناصر طراحی دقیق زیادی وجود دارد که در ساخت ring-O ها و آب بندهای الستیکی نقش دارند. صرف نظر از عوامل
مهم طراحی، آب بندهای الستیکی باید با محیط اطراف خود سازگار باشند تا به درستی عمل کنند. اگر ring-O با محیط
خود سازگار نباشد، در نهایت از کار خواهند افتاد

تأثیر دما بر الاستومرهای اورینگ

تأثیر دما بر الاستومرهای اورینگ

تخریب ناشی از گرما: با گذشت زمان، افزایش بیش از حد دما می‌تواند به تخریب فیزیکی و/یا شیمیایی مواد اورینگ منجر شود، که عملکرد آنها را مختل می‌کند.

اثرات دما بر عملکرد حلقه O-Ring

اثرات دما بر عملکرد حلقه O-Ring

دما به عنوان یکی از عوامل اصلی، در انتخاب بهینه‌ترین ماده برای اورینگ در کاربردهای خاص، نیاز به دقت نظر دارد. تغییرات دمایی، چه به صورت افزایش و چه کاهش، می‌توانند تأثیرات منفی متفاوتی بر عملکرد آب‌بندی ایجاد کنند.

O-Rings: تحت فشار در نفت و گاز

O-Rings: تحت فشار در نفت و گاز

حلقه‌های O-Ring و مهر و موم‌ها در صنعت نفت و گاز نقش اساسی در ایمنی، کارایی، دوام تجهیزات و حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند. کیفیت و انتخاب صحیح اورینگ‌ها و مهر و موم‌ها به طور مستقیم بر کارایی عملیاتی در صنعت تأثیرگذار است.

روان کننده ها و اورینگ

روان کننده ها و اورینگ

واشرهای صنعتی و اورینگ‌ها، به عنوان عناصر ضروری در بسیاری از دستگاه‌های مکانیکی، اهمیت زیادی دارند. کارایی کامل این عناصر برای حفظ عملکرد صحیح مکانیسم سینماتیکی که در آنها قرار دارند..

عمر مفید کلی(قبل از استفاده)، عمر مفید روی کار

عمر مفید کلی(قبل از استفاده)، عمر مفید روی کار

عمر مفید کلی حداکثر مدت زمانی است که از زمان ساخت شروع می شود، که ممکن است یک عنصر مهر و موم الاستومری

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.